بهترين رستوران هاي استانبول

دوست داران استانبول

بهترين رستوران هاي استانبول

۱۵۹ بازديد

استانبول شهري است پر از رستوران هاي رنگاوارنگ كه غذاهاي لذيذ تركي را براي مسافران عزيز سرو ميكنند در اين پست قصد داريم چند تا از بهترين رستوران هاي استانبول را به شما متقاضيان عزيز معرفي نماييم پس مارا همراهي كنيد.

رستوران بزرگ لامئوت:

اين رستوران از رستوران هاي خوب استانبول كه شما بايد در طول سفر با تور استانبول به اين شهر حداقل يك وعده غذايي خودرا در اين رستوران لوكس و با كيفيت صرف كنيد.

رستوران لاموئت كه در تراس هتل تام­تام سويتز (Tomtom Suites) واقع در خيابان بي اوغلو (Beyoğlu) قرار دارد، داراي چشم‌اندازي دل‌نشين به محلات قديمي شهر استانبول است و مهم‌تر اينكه از خدمات دو سرآشپز جوان بااستعداد و نخبه كه مهارت زيادي در انتخاب مواد اوليه محلي دارند، سود مي‌برد. استفاده خلاقانه اين دو نفر از مواد اوليه موجود در بازار محلي براي تهيه جگر آرناووت (Arnavut ciğeric) كه طعم و رايحه آن خوراك جگر چرب فرانسوي را به خاطر مي‌آورد، يكي از بهترين غذاها در تمام استانبول را به وجود آورده است. يكي از دسرهاي رستوران كه نوعي پاناكوتا ( panna cotta ) تهيه‌شده با ماست است، به لطف ترفندهاي اين سرآشپزهاي مبتكر از نوع اصلي آن بسيار لذيذتر و پرطرفدارتر است.

رستوران دوست داشتني مايا:

به نظر مي‌رسد وقتي سال گذشته ديدِم شنول (Didem Şenol) اين رستوران را افتتاح كرد، دقيقا مي‌دانست كه استانبول به يك رستوران غيررسمي و دنج با منويي مختصر شامل غذاهايي امروزي تركيه‌اي و غذاهاي مخصوص فصل‌هاي مختلف نياز دارد. رستوران مايا از زمان گشوده شدن، مورد استقبال پرشور مشتري‌هاي محلي و گردشگران خارجي قرار گرفت و به‌سرعت دوستداران پر و پا قرصي پيدا كرد. در بين غذاهاي اين رستوران موجور (mucver) محبوبيت زيادي دارد، به حدي كه خانم شنول دستور تهيه‌ي آن را روي آينه‌اي در سالن رستوران نوشته تا مشتريان ديگر در مورد آن سؤال نكنند. از ديگر غذاهاي لذيذ رستوران مايا خوراك كاراملي ماهي خاردار با پرتقال است.

رستوران روملي كنار اسكله:

اين رستوران  روي تنگه‌ي بسفر، در يك اسكله‌ي قديمي متعلق به دوران امپراتوري عثماني و در نزديكي يك دژ قرون‌وسطايي ساخته شده است. رستوران اسكله محيطي الهام‌بخش و خيال‌انگيز دارد و غذاهاي آن نيز به همان نسبت خوشمزه هستند. اين رستوران مانند يك كلبه‌ي ماهيگيري برآمده از دل تاريخ به نظر مي‌رسد و اهالي سنت­گراي استانبول علاقه‌ي زيادي به آن دارند چراكه مي‌دانند رسم و رسوم آشپزي سنتي تركيه در آن كاملا رعايت مي‌شود. پيشخدمت‌ها بيشتر مشتري‌ها را به اسم مي‌شناسند و به ذائقه آن‌ها آشنايي كامل دارند. غذاي اين رستوران در چندين مرحله سرو مي‌شود كه با پيش‌غذا يا مزه سرد آغاز شده و بعد با پيش‌غذاي داغ و نهايتا غذاي دريايي اصلي ادامه پيدا مي‌كند. اين رويه يكي از رسوم بسيار لذت‌بخش استانبول است.

لذت خوردن ماهي در رستوران فيش:

جزيره كوچك گالاتاسراي در خليج كوروچشمه (Kuruçeşme) واقع در تنگه‌ي بسفر، در نگاه اول منطقه‌اي جدا مانده و مهجور به نظر مي‌رسد ولي رستوران‌ها، كلوپ‌هاي شبانه و چند باشگاه بيليارد مجهز، آن را به محلي رؤيايي و البته گران‌قيمت و انحصاري براي خوردن، نوشيدن و لذت بردن از زيبايي‌هاي تنگه‌ي بسفر تبديل كرده است. رستوران فيش سال گذشته توسط مالكين موسسه تفريحي ۳۶۰ تأسيس شد و با سالن غذاخوري لوكس و همين‌طور منويي نامتعارف شامل مزه‌هاي مختلف و غذاهاي تهيه‌شده از ماهي تازه، محل مناسبي براي مسافران دائمي است تا اهميت غذا خوردن در محيطي دل‌نشين به‌عنوان بخش مهمي از پرستيژ اجتماعي را به آن‌ها يادآوري كند.

رستوران ايكس با نمايي خارق العاده:

اين رستوران بر فراز ساختمان دنيز پالاس (Deniz Palas) يا سي پالاس (Sea Palace) قرار دارد كه محل استقرار موسسه فرهنگ و هنر استانبول (IKSV) نيز هست و به همين دليل مشتريان آن مي‌توانند از منظره‌ي چشم‌نواز شاخ طلايي (حدفاصل بخش‌هاي اروپايي و آسيايي استانبول) بهره‌مند شوند. اين ساختمان قديمي كه در سال ۲۰۰۹ بعد از چندين دهه بي‌توجهي سرانجام بازسازي شد و همين‌طور رستوران ايكس مثال‌هاي بارزي از تجديد حيات استانبول و توانايي آن براي در هم آميختن پيشينه‌ي تاريخي با مدرن گرايي و شرق با غرب هستند. منوي رستوران ايكس نيز منعكس‌كننده‌ي اين دوگانگي است و در آن مي‌توان انواع غذاهاي مديترانه‌اي را در كنار پيتزاهاي طبخ شده در اجاق آجري مشاهده كرد.

رستوران گريتيلي رستوراني اوكي:

گريتيلي يك رستوران مجلل و درعين‌حال آرامش‌بخش است كه در گوشه‌اي دنج از منطقه‌ي سلطان احمت (Sultanahmet )  قرار دارد و به لطف منويي با قيمت‌هاي ثابت شامل ليوان‌هاي بزرگ نوشيدني محلي، همه‌شب پذيراي انبوهي از مشتريان محلي و گردشگران است. غذاهاي اين رستوران بيشتر تحت تأثير آشپزي رايج در جزيره‌ي يوناني كرت قرار دارند و اثر زيادي از آشپزي تركيه‌اي در آن‌ها ديده نمي‌شود. محبوب‌ترين غذاي اين رستوران هشت پاي سرخ‌شده در روغن‌زيتون است كه به همراه سالاد پاستا، زيتون پرشده با پنير فتا و گردو و چندين مدل پيش‌غذا و مخلفات متنوع ديگر سرو مي‌شود. در ماه‌هاي گرم سال، باغ رستوران گريتيلي محلي بسيار دل‌نشين براي صرف غذا به شمار مي‌آيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.