پارك اميرگان استانبول

دوست داران استانبول

پارك اميرگان استانبول

۱۴۱ بازديد

بخشي از جاذبه هاي شهر استانبول را مانند هر شهر ديگري در دنيا، پارك هاي آن تشكيل مي دهند كه پارك اميرگان استانبول يكي از بهترين آنهاست. اين پارك به دليل گلكاري هاي زيبا و به خصوص برگزاري جشنواره هاي مختلف در آن شهرت دارد. در اين نوشتار مي خواهيم اين پارك را به شما معرفي كنيم. همراه تورباتو باشيد تا به شما معرفي كنيم اين پارك را

معرفي پارك اميرگان استانبول:

مثل هر شهر ديگري در دنيا، در شهر استانبول هم پارك هاي بزرگ و كوچك و مختلف زيادي وجود دارد كه محلي براي تفريح و آرامش محلي هاي استانبول است و گردشگران هم هر وقت احساس كردند نياز به كمي آرامش دارند و بايد كه از هياهوي شهر دور باشند، مي توانند به آنها بروند. يكي از معروف ترين و شايد بتوان گفت معروف ترين پارك شهر استانبول، پارك اميرگان استانبول (Emirgan Park Istanbul) است.

پارك اميرگان در كجاي استانبول قرار دارد؟

البته اين موضوع را بگوييم كه در طول سفر با تور استانبول حتما بايد به اين پارك سر بزنيد و در آنجا عكس بندازيد.پارك اميرگان استانبول در بخش اروپايي استانبول قرار گرفته است و قدمتي ۳۰۰ ساله دارد و در واقع يكي از قديمي ترين پارك هاي استانبول محسوب مي شود. اين پارك با گلكاري از گل هاي زينتي و درختان بي نهايت زيبايي كه دارد توانسته محبوبيت بيش از اندازه اي بدست بياورد. اين پارك در مجاورت تنگه بسفر قرار دارد.

زمان بازديد از پارك اميرگان:

پارك اميرگان پاركي عمومي است كه هر روز از ساعت ۷:۰۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب باز است. خوشبختانه به دليل قرار گيري در موقعيت مكاني مناسب، دسترسي بسيار خوبي دارد و راحت مي توان با وسايل حمل و نقل عمومي به آن رسيد. بازديد از اين پارك كاملا رايگان است.

پارك اميرگان دقيقا كجاست؟

پارك اميرگان در بخش اروپايي شهر و در محله ي اميرگان، منطقه ي سرير واقع شده است و زير نظر شهرداري اين شهر فعاليت مي كند. اين پارك حدود ۴۷۰ هزار متر مربع وسعت دارد و داراي ۲ تالاب زيباست و مجموعه اي بزرگ است كه در بخش هاي آن، امكانات مختلفي مانند مسيرهاي پياده روي، زمين بازي و آلاچيق هاي متعدد قرار داده شده است. گونه هاي مختلف درخت و گياه در اين پارك، زيبايي آن را دوچندان كرده اند: انواع مختلف درخت هاي كاج مانند كاج سنگي، كاج آبي، كاج سپيد، درخت هاي صنوبر، درخت هاي سرو، درخت زبان گنجشك، درخت چنار، درخت فندق، درخت كافور، درخت هاي بلوط و… در سرتاسر اين پارك كاشت شده اند.

گونه گياهي در پارك اميرگان:

قابل توجه ترين گونه هاي نادر درخت كه در فضاي پارك اميرگان يافت مي شوند از اين قرارند: كاج سنگي، كاج تركي، كاج حلبي، كاج آبي، صنوبر سفيد شرقي، كاج دريايي، سرو ژاپني، صنوبر نروژي، صنوبر آبي، سدر اطلس، سرو لبناني، سدر هيماليا، راش، درخت زبان گنجشك، ساپيندوس، بيد بابل، بلوط مجارستاني، صنوبر سفيد كلرادو، درخت پر سياوشان مويي، سدر مخصوص بُخور كاليفرنيا ، درخت ماموت ساحلي و درخت كافور.

عمارت زرد در پارك اميرگان:

عمارت زرد رنگ يك عمارت چوبي بزرگ است و مشرف به بسفر در مركز پارك بوده و ويژگي‌هاي معماري سنتي عثماني را به نمايش مي‌گذارد و دكوراسيون داخلي بسيار زيبايي دارد. در گذشته اين عمارت به عنوان مهمان‌خانه استفاده مي‌شد. عمارت در ۲ طبقه و در زميني به مساحت ۴۰۰ متر مربع ساخته شده است كه يك بالكن، يك تراس و زيرزمين دارد. عمارت ۴ اتاق، يك حال و يك آشپزخانه در طبقه‌ي اول و ۳ اتاق و يك سالن در طبقه‌ي فوقاني دارد. تزئينات سقف و ديوارها كار معمار دربار، «ساركيس بايلان» است. سقف‌ها با رنگ روغن، به شكل گل نقاشي شده‌اند و كنده‌كاري‌هاي برجسته‌اي دارد. درب‌ها و پنجره‌ها مانند تزئينات داخلي به رنگ روشن هستند و شكوه آن را به نمايش مي‌گذارد. در نزديكي شمال شرقي اين عمارت يك تالاب واقع شده است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.