بهترين غذاهاي استانبول چيست؟

دوست داران استانبول

بهترين غذاهاي استانبول چيست؟

۱۲۲ بازديد

صبحانه تركي، دسرهايي مانند باقلوا، كباب‌ها و پيش‌غذاهاي خياباني بخشي از بهترين غذاهاي استانبول معروف است. بخشي از سفر گردشگران لذت چشيدن طعم كباب آدانا در رستوران‌هاي مجلل استانبول و سفارش شيريني‌هاي تركيه‌اي در ميان گردش روزانه در شهر است. خريد غذا از گاري‌هاي ارائه‌دهنده نان و غذاهاي محلي نيز به اين ضيافت خياباني رنگ ديگري مي‌دهند. در كنار غذا خوردن، مي‌توان فرهنگ يك ملت را در اين خيابان‌هاي پر رفت‌وآمد و مملو از توريست ديد. اين جاذبه گردشگري، يعني غذا، به‌خصوص براي ما ايراني‌ها كه ذائقه مشتركي با كشور همسايه خود داريم پر طرفدار است. در اين متن تركيبات و محتويات ۲۱ غذا از بهترين غذاهاي استانبول را شرح داده‌ايم.

نان تركيه اي سيميت

نان سنتي و پرطرفدار تركيه سيميت است. اين نان برشته و پركنجد است و عطر آن مانند تمام نان‌هاي مليت‌هاي مختلف مدهوش كننده است. اكثر نانوايي‌هاي و گاري‌هايي كه در تمام نقاط شهر وجود دارند اين نان را در كاغذي پيچيده و به شما مي‌فروشند. اين نان سنتي با بهترين غذاهاي استانبول نيز خورده مي‌شود. خوردن سيمت در تور استانبول يادتان نرود.

بورك با صبحانه لذيذ

بورك لقمه‌هاي نان و پنير و سبزي به شيوه تركيه‌اي است. در ميان چندين لايه نان يوفكا پنير و سبزيجات محلي قرار داده و آن را حرارت مي‌دهند. گاهي گوشت چرخ كرد نيز به اين تركيب اضافه مي‌كنند. به‌اين‌ترتيب بورك تهيه مي‌شود. در ميان افراد بومي اين غذا معمولاً براي صبحانه خورده مي‌شود.

سوكوك طعمي آشنا

سوسوك غذايي گر ادويه است. مخلوط سوسيس گاو و تخم‌مرغ با ادويه‌هايي مانند سماق را سرخ‌كرده و فلفل فراواني به آن اضافه مي‌كنند. اين غذا در كنار قهوه، نان سفيد، بورك، خيار و گوجه و زيتون سياه يك صبحانه كامل در تركيه را تشكيل مي‌دهد.

املت منمن صبحانه اي به سبك اروپايي ها

منمن همان املت رايج در ايران است ولي به سبك تركي پخته مي‌شود. مواد اوليه آن تخم‌مرغ، گوجه، فلفل، گياهان معطر و پياز است. گاهي به اين املت سوسيس يا گوشت نيز اضافه مي‌شود. منمن با طعم سبزيجات معطر و ادويه‌هاي خاص وعده‌اي لذيذ براي صبحانه است.

لهمجون

در هر فرهنگي غذايي مشابه پيتزا وجود دارد كه براي عاشقان پيتزا مناسب است. اگر به تست كردن غذاهاي محلي علاقه داريد و دوستدار پيتزا هستيد اين غذا را از دست ندهيد. لهمجون را همراه با آيران سرو مي‌كنند. نان اين پيتزاي تركيه‌اي به نازكي نان لواش است و بر روي آن گوشت چرخ‌كرده و پياز و فلفل قرارگرفته و در تنور پخته‌شده است. آيران نيز دوغ محلي و همراه هميشگي اين غذاي خوش‌طعم است.

دوروم

در خيابان‌هاي استانبول يك غذاي فراگير و پرطرفدار وجود دارد به نام دوروم. دوروم يك غذاي لذيذ و ميان وعده هيجان‌انگيز در استانبول است.

تانتوني

غذاي لقمه مانند و كوچكي است كه در نان نازك قرار مي‌گيرد. مواد اصلي اين غذاي ميان وعده‌اي گوجه و گوشت است. تانتوني با فلفل زياد تهيه مي‌شود و بسيار تند است.

ميديه دولما را امتحان كنيد

برنج، فلفل و صدف محتويات اين غذا را تشكيل مي‌دهد. اين غذا كم‌حجم و سبك است و براي مصرف به‌عنوان ميان وعده استفاده مي‌شود. اين غذاي لذيذ را با ليمو سرو مي‌كنند و آن را در گاري‌هاي ميان شهر يا دكه‌ها و مغازه‌هاي كوچك خيابان‌هاي استانبول مي‌توان يافت.

كوكورچ غذايي بسيار لذيذ

افراد زيادي اين غذا را بسيار لذيذ مي‌دانند، محتويات اين غذا روده گوسفند كبابي، نان محلي به‌اضافه مقدار زيادي فلفل است. گردشگران بسياري براي رعايت بهداشت از خوردن آن اجتناب مي‌كنند. كوكورچ غذايي محلي و پرطرفدار در ميان اهالي تركيه است. با وجود استفاده از روده گوسفند ولي اين غذاي پرطرفندار همچنان يكي از بهترين غذاهاي تركيه است.

كومپير طعم آشناي سيب زميني

سيب‌زميني تنوري با هويج، پنير كاشار، ذرت، مايونز، سوسيس، نخودفرنگي و سالاد محتويات اين غذاي لذيذ است. كومپير با همان طعم آشناي سيب‌زميني تنوري و پنير به‌اضافه تركيبات خاص و سس مايونز يك غذاي خوشمزه و جذاب براي روزهاي سفر است.

تاووك پيلاو

اين غذا مرغ به همراه برنج در پرس‌هايي به‌اندازه غذاي معمول ما در ايران است. اين غذا را نيز در سطح شهر به‌سادگي مي‌توانيد پيدا كنيد. آن را داغ ميل كنيد و از طعم مرغ‌هاي طبخ شده در تركيه خاطره‌اي به‌يادماندني ايجاد كنيد.

مزه پيش غذاي لذيذ تركي

پيش‌غذاي سردي است كه اغلب در آن از بادمجان استفاده مي‌شود. مجموع پيش‌غذاهايي مانند سالاد بادمجان كبابي، ماست و بادمجان، بادمجان و گوجه و ماست و نعناع را كه پيش از سرو غذا بر سر ميز گذاشته مي‌شود مزه مي‌گويند. مزه سيني پر از پيش‌غذاست كه در رستوران پيش از سرو بهترين غذاهاي استانبول ارائه مي‌شود.

باقلواي لذيذ استانبول

شيريني معروف استانبول كه از خمير ترد و لايه‌لايه، مغز فراوان و شربت غليظ تهيه مي‌شود پرطرفدارترين دسر اين شهر در ميان اهالي و گردشگران است. اين شيريني پركالري و فوق‌العاده خوشمزه با شهد چسبناكي كه دارد هر گردشگري را وسوسه مي‌كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.