جاذبه هاي به ياد ماندني شهر استانبول

۱۲۱ بازديد

"سفر باتو"، پلتفرمي براي برقراري ارتباط بين آژانس‌هاي گردشگري و مسافران است تا گردشگران بتوانند تورهاي با قيمت مناسب را از آژانس‌ها خريداري كنند.

به گزارش ايسنا، بنابر اعلام سفر با تو، در ادامه مي‌توانيد مطلبي كه توسط سفر با تو در مورد جاذبه‌هاي استانبول گردآوري شده است را بخوانيد.

مسجد سلطان احمد يا مسجد آبي | Blue Mosque

يكي ديگر از جاذبه‌هاي گردشگري استانبول مسجد سلطان احمد است كه به خاطر رنگ آبي كاشي‌هايش به مسجد آبي هم شهرت پيدا كرده است. اين مسجد زيبا در اوايل قرن ۱۷ ساخته شده و از آن زمان تا به امروز مكاني براي عبادت و نيايش مسلمانان بوده است. از آنجا كه هنوز هم نمازهاي پنجگانه در اين مسجد برگزار مي‌شود، براي بازديد از اين مسجد بايد حواستان به زمان نماز و عبادت هم باشد. معماري مسجد سلطان احمد تأثير زيادي از مسجد اياصوفيه داشته است و اين تأثير را مي‌توان به وضوح مشاهده كرد.

تور استانبول ارزان

كاخ توپكاپي | Topkapi Palace

كاخ يا قصر توپكاپي يكي ديگر از معروف‌ترين جاذبه‌هاي گردشگري استانبول است و حتماً بايد جز برنامه سفر شما قرار بگيرد. اين قصر با شكوه با معماري نفس‌گيري كه دارد توسط ۵ كيلومتر ديوار سنگي با ۲۷ برج ديدباني احاطه شده و روايت‌گر عظمت امپراتوري عثماني است. اين كاخ با شكوه و زيبا در قرن ۱۵ ساخته شده و مشرف به درياي مرمره، تنگه بسفر و شاخ طلايي استانبول است. البته حواستان باشد كه كاخ توپكاپي بسيار بزرگ است و شامل قسمت‌ها و بخش‌هاي مختلفي است، بنابراين اگر مي‌خواهيد كل مجموعه را ببينيد حداقل به ۳-۴ ساعت زمان نياز داريد. اين مجموعه هم در منطقه فاتح قرار دارد و در فاصله نزديكي از ساير جاذبه‌هاي گردشگري استانبول قرار گرفته است.

حمام تركي را تجربه كنيد

يكي از بهترين و به ياد ماندني‌ترين فعاليت‌ها در كشور تركيه و تور لحظه آخري استانبول، حمام كردن به سبك مردمان ترك است. در همه شهرهاي اين كشور مي‌توانيد حمام‌هاي تركي متنوعي را پيدا كنيد. در استانبول هم حمام‌هاي تركي زيادي وجود دارد.

بهترين حمام‌هاي تركي استانبول | نظافت به سبك عثماني‌ها

شما با داخل شدن به حمام‌هاي تركي مي‌توانيد نظافت را همراه با ماساژهاي بسيار منحصر به فرد تجربه كنيد. حمام كردن به سبك تركي چندين مرحله دارد و با آداب خاصي انجام مي‌شود كه قطعاً نظيرش را در هيچ جاي دنيا جز تركيه نخواهيد يافت.

گشت و گذار در مراكز خريد

يكي از مهم‌ترين دلايلي كه سبب پر آوازه شدن شهر استانبول در دنيا شده، وجود مراكز خريد و فروشگاه‌هاي متنوع در اين شهر است. در استانبول مي‌توانيد انواع و اقسام اجناس را با صرف هزينه مناسب خريداري كنيد، البته خريد پوشاك در اين شهر بسيار محبوب‌تر است، زيرا لباس‌هاي توليد شده در تركيه اغلب كيفيت بسيار خوبي دارند و با قيمت مناسبي هم عرضه مي‌شوند.

معروف‌ترين مركز خريد استانبول آكمركز ( Akmerkez ) نام دارد كه پيشنهاد مي‌كنيم حتي اگر قصد خريد نداريد هم از آن بازديد كنيد تا با سبك زندگي و نوع اجناس در تركيه بيشتر آشنا شويد.

همچنين در استانبول بازارهاي محلي زيادي هم وجود دارند كه محبوب‌ترين آنها بازار بزرگ استانبول است كه بافتي سنتي و جالب دارد و اگر مي‌خواهيد كمي از مراكز خريد لوكس دور شويد مي‌توانيد از اين بازار هم ديدن كنيد.

جزيره كيناليدا استانبول

جزيره كيناليدا كه از تفريحات استانبول است در ناحيه‌اي به نام آدالار در درياي مرمره قرار دارد. رنگ خاك جزيره كيناليدا به دليل داشتن آهن و مس متمايل به سرخ است و كيناليدا نيز به معناي حنايي مي‌باشد.

جزيره كيناليدا نزديك‌ترين جزيره به بخش اروپايي استانبول است و كوتاه‌ترين فاصله تا جزاير پرنس را دارد. اين جزيره در دوران بيزانس براي تبعيدي‌ها استفاده مي‌شده و مهم‌ترين تبعيدي آن، دايا جينيس چهارم در سال ۱۰۷۱ بوده. اكثر ساكنان جزيره كيناليدا از نسل امير ايرنه (بيگانه بيزانسي)، مايكل (امپراطور بيزانس)، رومانوس (امپراطور بيزانس)، زابل سيبيل استور (شاعر و نويسنده‌ي ارمني)، زهرا (شاعر ارمني) و مسروب دوم موتافان (پطرس ارمني كنوني) مي‌باشند.

اگر از هياهوي زندگي شهري خسته شده‌ايد و مي‌خواهيد روزهاي آرامي را سپري كنيد، جزيره كيناليدا يكي از بهترين گزينه‌هاست. در جزيره كيناليدا دو رستوران، دو كافي‌شاپ، هايپر ماركت و مركز خريد، يك دانشگاه، يك پارك و ايستگاه‌هاي اتوبوس قرار دارد. تمام كافه و رستوران‌هاي جزيره كيناليدا همچنين پارك اين جزيره منظره تماشايي از دريا دارند . در جزيره kinaliada تراكم خيابان‌ها در نيمه شرقي و به خصوص شمال شرق جزيره بسيار بيشتر است و همچنين نيمه غربي جزيره فضاي خالي بيشتري دارد و اكثراً قسمت غربي جزيره زمين‌هايي است كه هنوز براي آن‌ها مسير رفت‌وآمد تعيين نشده است . در جزيره كيناليدا شما مي‌توانيد يك كليساي آمريكايي ببينيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.