آشنايي با معماري شهر استانبول

۱۲۰ بازديد

استانبول در نزد گردشگران ايراني محبوب‌ترين شهر كشور تركيه است. استانبول به دليل ديدني‌هاي متعدد و امكانات رفاهي خوبش همواره پذيراي توريست‌هاي خارجي و داخلي بوده و هست.

به گزارش ايسنا، بنا بر اعلام سفر باتو، اين روزها كمتر كسي در ايران وجود دارد كه نام مسجد اياصوفيه و يا تنگه‌ي بُسفر را نشنيده باشد. همه مي‌دانيم كه نيمي از اين شهر در قاره‌ي اروپا و نيم ديگرش در قاره‌ي آسيا واقع شده، به همين خاطر محبوبيتش باز هم بيشتر خواهد شد.

 

مسجد سلطان احمد تنها مسجد تركيه است كه شش مناره دارد. عده زيادي از مردم ترك و گردشگران در هنگام غروب در پارك روبروي مسجد جمع مي‌شوند تا صداي اذان مغرب را بشنوند و با غروب آفتاب، نورپردازي زيباي صحن مسجد را تماشا كنند. شما هم اين صحنه‌ها را از دست ندهيد.

تور استانبول ارزان

يكي از معروف‌ترين ديدني‌هاي شهر استانبول، برج گالاتا است كه تا سال‌هاي متوالي نماد شهر محسوب مي‌شد و در كنار تنگه‌ي بسفر خودنمايي مي‌كرد. متأسفانه به مرور زمان با ساخت ساختمان‌هاي نسبتاً بلند، برج گالاتا ديگر جلوه‌ي پيشين خود را ندارد. اگر علاقه‌مند هستيد كه بيشتر درباره‌ي برج زيباي گالاتا بدانيد به وب‌سايت سفر باتو مراجعه كنيد.

با وجود كم‌رنگ شدن شهرت برج گالاتا، هنوز محله‌ي گالاتا محبوب است و از معروف‌ترين محله‌هاي شهر استانبول به حساب مي‌آيد. اگر در جستجوي مكاني پر جنب‌وجوش هستيد كه در كنار مردم بومي استانبول بگرديد و چند لحظه به سبك آنها زندگي كنيد، گالاتا يكي از بهترين انتخاب‌ها براي شما در استانبول خواهد بود. محله‌ي گالاتا پر است از كوچه پس‌كوچه‌هاي تنگ و سنگ‌فرش شده كه حال و هواي خوبي دارد. در اين‌جا مي‌توانيد دمي در كافه‌ها نشسته و در استكان‌هاي كمر باريك چاي دبشي نوش جان كنيد و يا از مغازه‌ها سوغاتي ناب براي دوستانتان خريداري كنيد. توجه داشته باشيد كه قيمت سوغاتي‌ها در محله‌ي گالاتا به نسبت سلطان احمد ارزان‌تر هستند.

اين روزها در همه جاي دنيا حمام تركي با ويژگي‌هاي مختلف پيدا مي‌شود اما حمام تركي اصيل را بايد در شهر استانبول تجربه كرد. كافي ست دو تا سه ساعت از وقت سفرتان را به حمام تركي اختصاص دهيد و تا روزها احساس آرامش و سبكي كنيد.

يكي از جذاب‌ترين مناطق شهر استانبول، منطقه گالاتاست. اين منطقه كه در نزديكي دو اسكله‌ي امينونو و كاراكوي قرار دارد، داراي آثار تاريخي متعددي ست. از مهم‌ترين آنها مي‌توان به برج گالاتا و پل گالاتا اشاره كرد. در برج گالاتا آسانسورهايي تعبيه شده‌اند كه با استفاده از آن‌ها مي‌توانيد به بالاي برج برسيد و از آنجا شاهد تصوير پاناروما استانبول باشيد. بازديد از اين برج در تمام طول روز امكان‌پذير است و البته هزينه‌ي ورودي نسبتاً بالاست. اما به نظر من اگر از تمام ديدني‌هاي اين محله صرف نظر كنيد، نمي‌توان از رستوران‌هاي ساحلي كه اكثراً غذاهاي دريايي سرو

به گزارش سفر باتو، شيشلي نيز در منطقه‌ي اروپايي استانبول قرار دارد. يكي از مهم‌ترين عواملي كه روي شهرت اين محله تأثير داشت، وجود مركز خريد معروف جواهر يا جواهير استانبول است.

از ديگر تفريحات و ديدني‌هاي محله‌ي شيشلي مي‌توان به موزه‌ي آتاتورك (خانه‌ي قديمي آتاتورك)، كاخ ايحلامور، مسجد تشويكيه، موزه‌ي ارتش استانبول، كليساي هولي اسپريت، پارك دموكراسي، مركز خريد كانيون استانبول (ارزان قيمت) و… اشاره كرد.

كاراكوي درگذشته يكي از مهم‌ترين بنادر شهر استانبول بوده اما در سال ۲۰۱۲ به آن رسيدگي شد و بسياري از ساختمان‌هايش را بازسازي كردند. حالا محله‌ي كاراكوي مكان خوبي براي كافه‌گردي و گپ‌وگفت با مردم بومي است. بد نيست بدانيد كه معروف‌ترين كافه‌ي اين محله نيز كاراباتاك نام دارد. اغلب كافه‌هاي اين محله نيز هزينه‌هاي مناسبي دارند و گران قيمت نيستند.

زمان براي حضور در جزاير پرنسس اطراف اين شهر را از دست نديد و به‌سرعت براي سفر با كشتي‌هاي جذاب مسافربري برنامه‌ريزي كنيد. جزاير ۹گانه‌ي استانبول كه به جزاير پرنسس (Princes Island) نيز مشهور هستند در زمان امپراطوري بيزانس و تركان اتومان، تبعيدگاه شاهزادگاني بودند كه در دربار با سيستم تاج و تخت به مشكل برمي‌خوردند، امروزه به يكي از اصلي‌ترين مكان‌هاي گشت و گذار گردشگراني تبديل شده‌اند كه با تور استانبول به تركيه سفر مي‌كنند. نكته‌ي ويژه درباره‌ي اين جزيره‌ها كه در درياي مرمره قرار دارند آن است كه شما درون آنها به هيچ عنوان ماشين و خودرو نمي‌بينيد و وسايل حمل و نقل فقط درشكه و اسب، گاري و دوچرخه است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.